Juletræet bliver til jordforbedring


Vi genbruger juletræet til jordforbedring i vores skovbede. Jeg er vild med cirkulær genbrug. Jeg bruger altid vores juletræ til at forbedre jorden i vores skovbede.

Juletræet er en effektiv ressource som først har pyntet og skabt stemning i stuen - og nu har jeg klippet træet i mindre stykker. Der er ikke noget, som duften af gran tænker jeg, idet jeg klipper i grangrenene.







Gødning og lav pH-værdi

Jeg fordeler de mindre stykker grangrene rundt i vores skovbede. 

Grangrene er med til at gøde jorden og holde pH værdien nede. 
Et juletræ rækker langt, skal jeg hilse at sige. 

Haveglæde

Dette lille projekt tager kun et par timer og jeg hygger mig med opgaven. Jeg oplever på samme tid forårsløgenes glade farver i haven forårsløg. For mig er det haveglæde og livsglæde.


Kommentarer

Populære opslag